Zobacz, co mówią przepisy prawa.
Zawód doradcy a wykształcenie – co musisz wiedzieć?
Wśród zawodów związanych z ekonomią, jak i sprzedażą krąży wiele mitów. Kandydat na doradcę finansowego musi cechować się komunikatywnością, chęcią rozwoju i umiejętnością budowy relacji – to fakt.
Jak jest w przypadku wykształcenia kierunkowego? Co mówi polskie prawo? Co robią eksperci Phinance, by stale aktualizować swoją wiedzę? Zajrzyj i rozwiej wątpliwości!
Czy doradca musi ukończyć szkołę wyższą?
Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami kandydat na doradcę finansowego nie musi mieć ukończonych specjalistycznych kursów ani szkoleń w tym zakresie.
To jeden z najpopularniejszych mitów dotyczących pracy doradcy. Wykształcenie w kierunku finansów, sprzedaży czy zarządzania co prawda jest mile widziane, gdyż zdobyta wiedza bez wątpienia wesprze w dalszym rozwoju. Nie jest warunkiem koniecznym – warto o tym pamiętać.
Kandydaci, jak już wspominaliśmy, muszą wyróżniać się konkretnymi umiejętnościami – zarówno miękkimi, jak i twardymi. Wśród nich znajdziemy: komunikatywność, otwartość na potrzeby drugiego człowieka, asertywność, myślenie analityczne czy aktywne słuchanie.
Skąd czerpać wiedzę?
Każdy osoba dołączająca do zespołu multiagencji finansowej Phinance przechodzi szereg kursów. Obrana przez nas strategia wdrożenia zakłada wprowadzenie kandydata w świat finansów zupełnie od podstaw.
Poza szkoleniami offline i online oraz wiedzą dostarczaną przez doświadczonych ekspertów, doradca ma możliwość kontynuacji nauki. Wybierając ścieżkę kariery - na przykład skupiając się na funduszach inwestycyjnych - kandydat sam decyduje, w którym kierunku chce się rozwijać.
Wierzymy, że wiedza to klucz do precyzyjnego rozpoznawania potrzeb, dlatego każdy doradca finansowy dla firm, jak i klientów indywidualnych Phinance może liczyć na wsparcie managerów, dyrektorów departamentów, jak i koordynatorów produktowych.
Podsumowanie
Warto pamiętać, że indywidualny doradca finansowy:
– nie musi mieć wykształcenia w kierunku finansów (ani posiadać tytułu jakiejkolwiek szkoły wyższej),
– powinien być otwarty na wiedzę i gotowy na praktykę,
– nie musi interesować się finansami, choć monitorowanie rynku znacznie wspomaga procesy sprzedażowe (co za tym idzie – zarobki),
– może liczyć na wsparcie doświadczonych członków zespołu,
– ma wpływ na swoją ścieżkę kariery.