Czy warto ubezpieczyć firmę? Jak chronić interes i wizerunek marki?
5 powodów, dla których warto ubezpieczyć firmę
Firma to ludzie. Każdy z nas popełnia błędy, jednak ryzyko wpisane jest nie tylko w wewnętrzną strukturę, ale też czynniki rynkowe i zewnętrzne. Przed skutkami każdej z ewentualności chronią nas dopasowane rozwiązanie finansowe. Poznaj 6 powodów, dla których warto ubezpieczyć firmę!
Czy warto ubezpieczyć firmę?
Odpowiedź jest prosta: tak. Ubezpieczenie firmy to kluczowy element długofalowej strategii biznesowej, która poza wzrostami sprzedaży i stałym rozwojem, zakłada nieprzewidywalne powinięcia nogi. Rozwinięte działania prewencyjne są więc kołem ratunkowym rzuconym w stronę przedsiębiorstwa.
Oto 6 powodów, dla których warto!
1. Chronisz się przed stratami.
Ubezpieczenia umożliwiają ograniczenie ryzyka i kosztów, jakie poniosłaby firma w przypadku zdarzeń losowych.
Wśród najczęściej uwzględnianych w umowach zdarzeń znajdziemy:
- pożary,
- zalania,
- kradzieże,
- włamania,
- zniszczenia mienia,
- wypadki podczas pracy,
- zagrożenia cybernetyczne.
- ubezpieczenia wartości handlowych (kredyty kupieckie).
Na ten wynik złożyły się sprzyjające warunki makroekonomiczne, będące przede wszystkim efektem programów pomocowych dla przedsiębiorstw.
mówi Andrzej Maciążek, wiceprezes zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.
2. Działasz zgodnie z prawem.
Wiele państw narzuca obowiązek ubezpieczenia każdego z przedsiębiorstw funkcjonujących na rodzimym rynku.
Niemniej niezależnie od branży, w przypadku roszczeń niezadowolonych klientów czy poszkodowanych osób trzecich, ubezpieczenie staje się gwarantem wypłacalności i płynności finansowej.
3. Zyskujesz wiarygodność i zaufanie.
Posiadanie ubezpieczenia buduje zaufanie. Tworzysz dzięki temu wizerunek firmy, która dba o reputację oraz chroni interesy nie tylko swoje i swoich pracowników, ale też klientów.
Element umowy, wymóg kontraktu czy ochrona obu stron transakcji. Ubezpieczenia dla firm, jak już wspominaliśmy, są nie tylko kołem ratunkowym dla przedsiębiorstwa, ale też zabezpieczeniem interesów współpracowników. To gwarant silnego przedsiębiorstwa, któremu nie straszne są wypadki, błędy ludzkie lub czynniki zewnętrzne.
5. Zabezpieczasz przyszłość firmy.
Ubezpieczenie zapewnia stabilność i ciągłość działalności w przypadku wystąpienia trudnych sytuacji finansowych.
Nierzadko tygodnie pieczołowitych prac nad długofalową strategią firmy mogą stanąć pod znakiem zapytania. Zwłaszcza, gdy na horyzoncie pojawi się krach finansowy, jak w 2008 r., konflikt zbrojny u sąsiadującego państwa, jak w 2022 r., czy pandemia koronawirusa, która dotknęła świat w 2020 r.
Podsumowanie
Warto pamiętać, że ubezpieczenie pochłania część budżetu firmy. Niemniej jednocześnie może uchronić przed znacznie większymi kosztami związanymi z nieprzewidzianymi zdarzeniami. Zarówno finansowymi, jak i wizerunkowymi.
Co więcej, dzięki know-how ubezpieczyciela przedsiębiorstwo otrzymuje profesjonalny i stały dostęp do monitoringów informujących o aktualnej kondycji finansowej kontrahenta. A to, jak już wspominaliśmy, znacząco wpływa na jego wiarygodność, co za tym idzie - sprzedaż.