KLIENTOCENTRYZM – CO DLA NAS ZNACZY I DLACZEGO W CENTRUM NASZYCH DZIAŁAŃ JEST ZAWSZE KLIENT?
Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne?
Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem i sprzedażą konkretnych produktów. Jeśli klient zgłasza zapotrzebowanie na kredyt lub ubezpieczenie nieruchomości, uważa się, że tylko takie produkty powinien otrzymać. W bardzo wąsko pojętym doradztwie, które na dojrzałych ekonomicznie rynkach już praktycznie nie funkcjonuje, takie podejście jest przeżytkiem.
Klient zwracając się do eksperta powinien oczekiwać kompleksowej opieki, wsparcia w podjęciu decyzji, przyjrzenia się swoim faktycznym potrzebom, analizie swoich możliwości finansowych, odwołaniu się swojej świadomości i wiedzy finansowej, a nie wyłącznie zaoferowania wyboru pomiędzy jednym czy drugim produktem.
Klientocentryzm - co oznacza w Phinance?
Na początku warto wyjaśnić, czym właściwie jest. Klientocentryzm (z ang. customer centricity) to podejście biznesowe zorientowane na zaspokajanie potrzeb klienta i możliwie jak największe ułatwianie mu podejmowania właściwych decyzji. Zasadniczo, klientocentryzm opiera się na maksymalnym dostosowaniu propozycji firmy do oczekiwań i potrzeb klientów. Oferta powinna być szyta na miarę, w żadnym razie nie powinna być sztampowa i ogólna- w końcu każdy z nas ma inne potrzeby i w inny sposób chce je realizować. Klient powinien mieć poczucie, że doradca, do którego się zwraca, traktuje go z uwagą, indywidualnie, a nie jako jednego z wielu „petentów”.
Klientocentryzm to także skupianie się na potrzebach Klienta w trakcie obsługi już nabytego produktu, zawartych umów. Obsługa ta ma być niezauważalna, sprowadzona do wymaganych formalności, jednocześnie dająca poczucie ciągłej asysty i śledzenia zmian rynkowych przez Doradcę.
Klientocentryzm w Phinance oznacza dokładnie takie podejście i przede wszystkim bazuje na przekonaniu, że klient, który wie, że jest w centrum starań doradcy, firmy, jest w stanie takiej firmie i doradcy właśnie zaufać na dłużej, dzięki czemu relacja ta nie jest wyłącznie jednorazową przygodą, a wspólną podróżą, która obu stronom może dać satysfakcję.
Klientocentryzm w praktyce - czyli przychodzi klient do doradcy i …
Oczywiście wiele można mówić o ideałach, ale finalnie liczy się to, jak wygląda praktyka.
W Phinance, klientocentryzm nie jest tylko teorią, ale bazą do wszystkich działań szkoleniowych, wypracowanych procesów i obsługi klienta.
Klient zwracając się do doradcy, może liczyć na analizę potrzeb oraz wsparcie w procesie jej opracowywania. Taka analiza pomaga lepiej poznać klienta, a samemu klientowi umożliwia przyjrzenie się temu jak wygląda jego sytuacja finansowo- ubezpieczeniowa, oraz rozeznanie szans i zagrożeń.
Taki „audyt” sytuacji jest świetnym punktem wyjścia do określenia tego czego nam naprawdę potrzeba. Często zdarzy się, że klient od doradcy wyjdzie z kompletnie innym produktem niż ten o którym pierwotnie myślał. Ważne jednak, aby wyszedł po prostu zadowolony.
Zadowolenie klienta i jego poczucie bycia naprawdę dobrze zaopiekowanym przed doradcę, tworzy relację na lata - mówi Grzegosz Kaliszuk z Phinance. Przede wszystkim pomaga budować zaufanie, które w tej branży jest kluczowe dla podejmowania właściwych decyzji. Klient, pracując z jednym doradcą uczy się zwracać do niego przy podejmowaniu decyzji przez co minimalizuje ryzyko podejmowania niewłaściwych finansowych ruchów, a doradca ma szansę poznać klienta i jego podejście do ryzyka, inwestowania czy oszczędzania.
Klientocentryzm niemożliwy bez wieloproduktowości
Mówią o tym nasi klienci, którzy korzystają z naszych usług przez wiele lat, niejednokrotnie podejmując z nami decyzje o zakupie pierwszego mieszkania, kredytach, oszczędnościach emerytalnych, zabezpieczeniu dzieci czy inwestycjach.
W klientocentrycznym podejściu pomaga także wieloproduktowość. Phinance po 20 latach działalności oferuje ogromny przekrój produktów i z dumą możemy powiedzieć, że jest to oferta najbardziej kompleksowa spośród dostępnych na rynku.
Świadczą o tym setki zadowolonych klientów.