Ustawienia cookies
Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.

No cookies to display.

Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

[stoc]

KLIENTOCENTRYZM – CO DLA NAS ZNACZY I DLACZEGO W CENTRUM NASZYCH DZIAŁAŃ JEST ZAWSZE KLIENT?

12 sierpnia 2022

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne?

Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem i sprzedażą konkretnych produktów. Jeśli klient zgłasza zapotrzebowanie na kredyt lub ubezpieczenie nieruchomości, uważa się, że tylko takie produkty powinien otrzymać. W bardzo wąsko pojętym doradztwie, które na dojrzałych ekonomicznie rynkach już praktycznie nie funkcjonuje, takie podejście jest przeżytkiem. 

Klient zwracając się do eksperta powinien oczekiwać kompleksowej opieki, wsparcia w podjęciu decyzji, przyjrzenia się swoim faktycznym potrzebom, analizie swoich możliwości finansowych, odwołaniu się swojej świadomości i wiedzy finansowej, a nie wyłącznie zaoferowania wyboru pomiędzy jednym czy drugim produktem. 

Klientocentryzm -  co oznacza w Phinance? 

 Na początku warto wyjaśnić, czym właściwie jest. Klientocentryzm (z ang. customer centricity) to  podejście biznesowe zorientowane na zaspokajanie potrzeb klienta i możliwie jak największe ułatwianie mu podejmowania właściwych decyzji. Zasadniczo, klientocentryzm opiera się na maksymalnym dostosowaniu propozycji firmy do oczekiwań i potrzeb klientów. Oferta powinna być szyta na miarę, w żadnym razie nie powinna być sztampowa i ogólna- w końcu każdy z nas ma inne potrzeby i w inny sposób chce je realizować. Klient powinien mieć poczucie, że doradca, do którego się zwraca, traktuje go z uwagą, indywidualnie, a nie jako jednego z wielu „petentów”. 

Klientocentryzm to także skupianie się na potrzebach Klienta w trakcie obsługi już nabytego produktu, zawartych umów. Obsługa ta ma być niezauważalna, sprowadzona do wymaganych formalności, jednocześnie dająca poczucie ciągłej asysty i śledzenia zmian rynkowych przez Doradcę.

Klientocentryzm w Phinance oznacza dokładnie takie podejście i przede wszystkim bazuje na przekonaniu, że klient, który wie, że jest w centrum starań doradcy, firmy, jest w stanie takiej firmie i doradcy właśnie zaufać na dłużej, dzięki czemu relacja ta nie jest wyłącznie jednorazową przygodą, a wspólną podróżą, która obu stronom może dać satysfakcję. 

Klientocentryzm w praktyce -  czyli przychodzi klient do doradcy i …

Oczywiście wiele można mówić o ideałach, ale finalnie liczy się to, jak wygląda praktyka. 

W Phinance, klientocentryzm nie jest tylko teorią, ale bazą do wszystkich działań szkoleniowych, wypracowanych procesów i obsługi klienta. 

Klient zwracając się do doradcy, może liczyć na analizę potrzeb oraz wsparcie w procesie jej opracowywania. Taka analiza pomaga lepiej poznać klienta, a samemu klientowi umożliwia przyjrzenie się temu jak wygląda jego sytuacja finansowo- ubezpieczeniowa, oraz rozeznanie szans i zagrożeń. 

Taki „audyt” sytuacji jest świetnym punktem wyjścia do określenia tego czego nam naprawdę potrzeba. Często zdarzy się, że klient od doradcy wyjdzie z kompletnie innym produktem niż ten o którym pierwotnie myślał. Ważne jednak, aby wyszedł po prostu zadowolony. 

Zadowolenie klienta i jego poczucie bycia naprawdę dobrze zaopiekowanym przed doradcę, tworzy relację na lata -  mówi Grzegosz Kaliszuk z Phinance.  Przede wszystkim pomaga budować zaufanie, które w tej branży jest kluczowe dla podejmowania właściwych decyzji. Klient, pracując z jednym doradcą uczy się zwracać do niego przy podejmowaniu decyzji przez co minimalizuje ryzyko podejmowania niewłaściwych finansowych ruchów, a doradca ma szansę poznać klienta i jego podejście do ryzyka, inwestowania czy oszczędzania. 

Klientocentryzm niemożliwy bez wieloproduktowości

Mówią o tym nasi klienci, którzy korzystają z naszych usług przez wiele lat, niejednokrotnie podejmując z nami decyzje o zakupie pierwszego mieszkania, kredytach, oszczędnościach emerytalnych, zabezpieczeniu dzieci czy inwestycjach.

W klientocentrycznym podejściu pomaga także wieloproduktowość. Phinance po 20 latach działalności oferuje ogromny przekrój produktów i z dumą możemy powiedzieć, że jest to oferta najbardziej kompleksowa spośród dostępnych na rynku. 

Świadczą o tym setki zadowolonych klientów.

Powiązane artykuły

ocena ryzyka kredytowego polski 2024: aktualne ratingi i wpływ na obligacje

Jakie jest ryzyko kredytowe Polski? Przegląd aktualnych ratingów

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł
podatki na rynku kapitałowym - obliczanie podatków

Podatki: rynek nieruchomości kontra rynek kapitałowy

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł
komentarz rynkowy lipiec 2024 Phinance

Chiny hamują cenę ropy, a EBC stymuluje gospodarkę. KGHM rośnie, choć miedź po rekordach tanieje. Jakie są prognozy na lipiec?

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł
Żabka na giełdzie: Jakie będą skutki finansowe dla inwestorów?

Oferta pierwotna na polskim rynku kapitałowym: Żabka skacze na giełdę

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł
inwestycja w grunt - klucz do dywersyfikacji inwestycji?

Odkryj tajemnicę zyskownej dywersyfikacji: inwestowanie w ziemię!

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł
NVIDIA: Rewolucja ai czy kolejna bańka spekulacyjna

NVIDIA: Nowa rewolucja czy kolejna bańka spekulacyjna?

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł

Rynki akcji na rekordowych wzrostach, ale pojawiają się sygnały ostrzegawcze

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł
sto lat złotówki - jakie są perspektywy na przyszłość

Sto lat Złotego: perspektywy na przyszłość

Podejście do obsługi klienta w doradztwie finansowym ewoluowało przez lata. W Phinance jednak zawsze w centrum naszych starań stawialiśmy klienta. Ta postawa nie zmieniła się w ciągu 20 lat naszej historii i jest gwarantem nie tylko pełnego zadowolenia naszych klientów, ale także rozwoju firmy. Dlaczego to takie ważne? Doradztwo finansowe, potocznie kojarzone jest z oferowaniem…
Czytaj artykuł

Zobacz również